01 February 2011

:: lagi-lagi KENDURI ::


Having a quality time with family members is make u feel good rite? dats wut i feel even for a while . actually last week my mum bgtau yg atuk sedara aku ade buat kenduri kawen for his daughter . kebetulan pulak dat wedding day is my mum's birthday which is on 29 of January . mak ckp kami akan blek bertiga which is me, her and my sis . balek dgn KTM okey! erghhhh~ sbnrnye sgt malas utk diriku ini pulang ke n9 dgn tren . adeh! tp, tetap ku gagahi kerana mak ckp taknak susahkan abah tuk ulang alik . errrrrrrr~

jumaat, 4pm mak msg suh aku siap . dgn pntasnya aku bersiap . tunggu mak smpai . but till 5pm still xsmpai lg . hati mula panas . mata dah mengantuk . then, aku tertido till 6pm . oso still lum smpai lg . mmg dh pnas jer hati ni . ini adelah antara perkara yg aku tak suke sgt which is "MENUNGGU ORG" . dats can easily make me hot berapi2 kua asap . huhu . call n msg mak . then at 6.30 br mak da nk smpai . then aku turun dgn ht yg agak panas . mak ckp jem dats y lambat . y laaaaa abah tak lalu jer highway LKSA tu??? mmg saje jer kn buat ku bikin panas hati . then, aku diam jer spnjg dlm kete . tp agak pelik la jugak coz dr bruns jer nk ke ktm bt 3 tu amek masa smpai omost 1 hour . WTH!! *dlm hati da mencarut2 je* astaghfirullah!

ekceli taknak nek tren bukan sbb apa, cuma kesian kat mak kaki die lum baik lg . oh ya! tak cerita lg kn knp dgn kaki mak saya . kaki mak patah ekceli, "terpeleot" kat dpn masjid . mak mule2 ingt just bengkak3 biasa tersalah urat ke pe . but when bengkak tu makin membesar and the worst part is bleeding is occurs kat celah2 jari kaki die . then barula die nk g ospital . x-ray, ade patah . then, kene laaaaa simen . begitulah alkisahnya . nk dijadikan cerita lg, at the same week oso, adek kaki die melecur disbbkan oleh air panas terjatuh atas kaki die . perggghhh! tulah, nk mandikan kucen, last2 die yg terkene mandi dgn air panas tu . oh ye, adek saye ni penggemar kucen ye . mandikan kucen tu pun nk kne gune air suam2 . tu pasal die masak air . dh mcm kaki org kene "elephantiasis" dh aku tgk kaki die . hahaha . haaaa! disbbkan mende2 ni lah yg buat aku mls nk nek tren . paling kesian kat mak la, susah kot nk jalan2 nek tangga lagi . dh laaa jaohhh . tp, dh mak yg nk nek tren, aku ikot kan jer lah .

:: ni la kaki adek yg mcm elephantiasis nie . die marah woo aku amek gmbr kaki die . hehe ::


sampai2 jer seremban, pakcik pickup kitrg then trus g umah toksu . ade makan2 . perot mmg dh nyanyi2 dh . smpai2 jer trus mkn . then, menepek laaa tunggu mak, nenek, sedara2 n pakcik2 aku borak2 . yelah, lama xjmpe kn . tp, mate ni mngantuk gila kot coz time tu dh around 12am . warrghhhh~ dh selesai suma, blek umah pakcik kat senawang . dat day, mmg tido umah pkcik lah .

esoknye, berangkat g kenduri . perghhh~ kenduri ni kenduri besar-besaran kot sbb sumanya ade 10 bijik khemah, then geng2 moto besa de dlm 50 bijik dtg, then mostly kwn2 toksu aku yg dtg adelah org2 dr kementerian . fuhhhh! tak putus2 org dtg . tmpat nk amek mknn terpksa buat 3 bhgian yg berlainan . tu pun, still tak cukup tempat nk duduk . sbb ramai sgt . haha . kitrg nyer family dh siap amek port duk kat meja yg dkt dgn pelamin . huahuahua . tu lah gunanye nenek ngan mak pegi umah toksu awl . leh chopkan tempat . ekekekeke . then, bertempek laaa kitrg kat situ smpai ke ptg . dgr la mereka2 bergosip, makan plak berkali2 ulang2 . smpai naik keras perot aku penuh .

:: pengantin baru, makcik sedara aku ::

:: pakcik2 ku sedang bergosip ::



:: mak dgn nenek sedara aku *aku tatau name die pe* ::

:: nenek aku ngn nenek sedara aku a.k.a adek nenek aku ::

:: anak buah aku yg comel . hani qalesya ::

kitrg duk lama2 bukan pe, mulanye tunggu abah dtg . sbb abah kata die nk dtg then leh terus gerak balek . hmmm . abah mmg mcmni . sllu buat sakit hati . dh tau kenduri tu kul 11pg, then pttnye gerak laaa awl dr s.a . ni tak, bila call time tu br nk gerak, time tu dh kul 3 . then, paling buat panas hati, abah leh lak kn lalu federal . OMG! jem lah jwbnye! mmg buat hati sgt marah . mak tak bg dh abah dtg sbb lmbt sgt . pastu nk dijadikan cerita lg, kete rosak lak ditgh2 jem tu . haaaaihhh~lepas 1, 1 masalah timbul . abah balek s.a balek . kitrg???? aku mik keputusan nk blk jugak at dat day nek tren sendiri . mlas nk tunggu smpai ahad sbb nnt lagi payah nk blek dh . siap2 . mule2 ingt nk blk sndiri, tup2 mak ngn adek pun nk ikot blk skli . then kitrg pun gerak sesama blek s.a nek tren .

smpai s.a, mak blek ngn abah . aku?? tunggu nana ngan chey reply msg, tp takde jugak . ade la dkt 1 jam gak menunggu . ape mslh henpon tu pun aku tataw . pelik knp aku msg dorg kata xdpt msg . errrrrrhh~ then, trus msg den tnye if die bleh pickup aku dr ktm . then he said yes . ingtkan die dtg nek kete, tapi......... die dtg nek motor . errrrrrrghhhhhhh~ macamane nk naik moto klo pkai bj kurung??? ok! b mmg suke kan buat lawak mlm2 ceni . hadoi . dh laa plak kne nek moto pkai bj kurung . susah nk nek . nasib aku pkai bj kurung biasa, klo pakai kebaya?? haru lah jawapnye . ni adelah firstime aku nek moto pkai bj kurung~ (=.=")
nasib bek tak tergolek okeh! haha~ but thanks b, sbb bwk saye balek ke brunsfield dgn selamatnye . muahhhh!!


oh! lupe nk story . korg penah tak makan apam yg dibungkus dgn daun rambai?? mesti korg pelik kan? aku lgi laaaa pelik . ingtkan makcik kat kg tu bg aku makan kepompong~ dah bantai pelik . aku ni mende2 pelik, payah nk pecaya cikit . tp upenye dlm daun pokok rambai tu, ade apam . perhhhh~siyes sebijik cam kepompong rama2 tau . hehe . tp hasil nye sgattttt lah sedapppp . nk lg bila br kua dr periuk kukus . pergggghh! terbaik beb! hehe .

:: ini lah die apam daun rambai ::

:: sedappp beb . mende ni ade kat n9 jer rasanye . susah nk dpt ::

:: ade tak mcm rupa kepompong rama2?? ::




ok lah . letih dah tgn menaip . nk tido lak . bye2!

selamat membaca


p/s :: post ini dibuat dihari yg saya PONTENG kelas . ngeeeee~




1 komen anda:

oxaloacetate89 said...

Ya Allah.kesiannyeee mak fik!! smpai ade bleeding kat jari eah? get well soon makcik..mkn limau byk2..=)

Post a Comment