11 November 2011

hari yang sibuk





hari yg sibuk?? errrr~ade kah seorang penganggur mcm aku ni ade istilah "SIBUK"?? haha . masa pengangguran aku dipenuhi dgn tido, internet, movie, makan . menda tu semua berulang-ulang dari start aku jadi seorang penganggur . haha!





ok, nk tau pesal aku bz? *btw, ni cite semalam tau, xsmpt nak tulis smlm sbb terlalu penat* huhu~ bz weyh . pagi2 aku dh kene bangun anta mak pegi sekolah dia kat pelabuhan . jauh weyyyy~ tapi ku gagahi jua . kalo tak anta mak, aku xleh nk guna kete utk uruskan semua tu . nasib baik adik aku cuti . so, aku perlu heret dia skali ler teman aku . huahaua~





destinasi pertama : MAYBANK kota kemuning

kat sini jap jer, sbb cuma nk amek slip yg ade no akaun aku . ni suma sbb tmpt keje baru aku tu mintak . nak masuk gaji kat maybank . dlm masa kurang 15 min, aku dah selesai . nasib baik pegi pagi, so, tak ramai pun org . hehe . then, terus gerak ke KL .







destinasi kedua : jalan ampang, KL

apehal nak pegi KL bagai wey? huuuu~aku terpaksa bro! sebab, aku kene buat medical checkup kat satu clinik ni . sbb clinic ni clinic panel, so aku takyah bayar ah klo buat checkup kat situ . dgn berbekalkan ilmu jalan KL yg cetek, tetap ku tempuhi . sampai silap2 amek jalan . dah la jem!! itu antara sbbnya aku tak suka KL, sbb JAMMED!! dkt sejam pusing-pusing cari jalan . akhirnya, jumpa . tatau nak parking kat ne, so, aku paking la kat satu tmpat parking yg berbayar . baget kejap je lah . pegi clinic, org tu kata nak tutup lunch . bukak blk kul 2ptg . demnn!! time tu br kul 12 . mmg bikin gua nk mencarut . tapi takpe, aku ngn adek pegi menapak makan kat kedai dpn clinic tu . makan je xsmpai pun sejam . last2 dok beborak je ngn adik tuk tunggu smpai kul 2 . then, 1.45 je terus gerak nek blk kat clinic . kul 2 tepat mula checkup . checkup amek masa 1 jam . wth! pale otak aku cuma mikirkan pasal parking . dahla sejam RM3 . shittt! pastu tadi makan je, dh lbih RM20 utk 2 org je . siottt ah . mahal nak mampus! habis jek checkup, terus nk gerak . betul tekaan aku, jumlah parking tadi tu RM9 *sigh* kopak den . kopak weyyy~






destinasi ketiga : SME cyberjaya

dari KL terus ke cyberjaya . tempuh jem yg teruk kat KL plus traffic light yg byk nk mampus . akhirnye lalu MEX . nak cepat punye pasal . lalu jer kat citu . ingat cepat la smpai nye . tapi aku rasa cam jauh gila jer lalu citu . then ade bbrp tol . sejam jugak la perjalanan nk ke cyber tu . nasib baik xsusah nk cari . smpai2 je terus pegi kaunter pertanyaan sbb nk tanya pasal DTS . tanye2 n daftar, so kne buat pembayaran . mula2 aku ingt kene byr cuma RM213 je . tapi rupanya RM300 . erkkkkkk~pokai den . nasib bek time tu ade cash . kira2, cukup . tengok baki yg tinggal dlm wallet, ade RM3 je . minyak kete dh E, nk byr tol lagi balik nnt . nak tak nak kene laaa gak pi kuakan duit lg . haiiishhh~kopak . pusing2 cr petrol pump . akhirnye jumpa . apesal laaaaa 1 je petrol pump kat cyber tu?? siot je . dh selesai suma, terus gerak pi amek mak pulak . time tu mak dh call byk kali .






destinasi keempat : SMK Bandar Baru Sultan Suleiman, Pelabuhan

direct dari Cyberjaya terus ke pelabuhan . perghhhh~macam dr utara nk ke selatan . bapak jauh gilerr!! letih nak mati . duit bagai kan air je keluar . sedihhhh~ sampai je, amek mak terus ke bandar pelabuhan tu sbb nk pegi CIMB bank utk bank in duit . gile teruk nak mati jem . sbb ade lori yg mcm *%^*&* . ingt dia kecik ke, kejap kekiri, kejap nk kekanan . mmg shittt! sejam gak ah terkandas . habis je urusan bank, terus gerak balik rumah .







destinasi terakhir : Home sweet home

sampai rumah around kul 7 . huh~letih bukan kepalang . rasa nk tido je . pas mandi sume, tgk cite tv3 jap . then, kul 10 je mate dh berat . terus landing n tertidur . bila en.chubby msg, mate dh xlarat gile nk bukak n mintak la izin nk tido dulu . huhu . baru nk msg2 dgn en.chubby . apakan daya, mata takleh bukak . dari taip mengarut2, baik aku tido . haha .





kesimpulannya, semalam je duit aku habis dkt RM400 . dlm sekelip mata je, duit aku dh pokai . sobs . sobs :(





hmm . korg nak tgk tak doodle aku wat td?? hehe . ni buat sbb bosan nk mati .




ok lah . nak tido dh . babai!


0 komen anda:

Post a Comment