06 June 2011

perkara-perkara yang boleh buat aku gila


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh!


hah~ panjang kalimah salam aku arini . hehe . saje jer . huhu~ apa khabar anda semua? harap-harap sehat walafiat . harini kite nak cerita pasal benda-benda yang boleh buat kita gila . haha . korang ada??? buat gila tu i mean, buat korg addicted la . bukan la gila sakit mental tu .


cakap pasal menda yang boleh buat aku addict ni, ada beberapa mende yg bila aku dh start jer, confirm susah aku nak stop . aku pun tatau pesal . nak tau pe dia?? meh, aku story-story .



1. Bila mula tengok movie / drama korea, buat aku addict .



haaaaa!! aku rasa, yg ni, takde kot gurl-gurl skng yang tak addict dgn penangan fenomena korea skang kan kan kan?? hahaha . sedangkan adik aku yang baru form 1 tu pun da addict smpai taknak berganjak dari PC tu inikan pulak aku . adik2 laki aku pun tak kurang jugak, sama je . sekali tengok, mesti nak tengok berkali2 . dari satu episod ke satu episod . kadang2 bangun tido jer terus tgk cite sampai xmandi-mandi . haha . sapa yang minat cite korea / jepun, confirm paham n tau macamana penangan fenomena korea ni .



2. Bila aku mula mengemas rumah, amat susah nk berhenti



ada ke org yg suka mengemas?? aku suka mengemas ke?? memang takkk lahhh kan . tapi, once bila aku da start mengemas, sukar untuk aku stop . selagi ada menda yang menserabutkan pandangan mata aku ni, selagi tu la aku akan dok sebuk mengemas . sebab tu aku tak suka, bila aku dah mula mengemas . dan sebab tu jugak laaaa selalunya org akan cakap aku ni pemalas . haha . mengemas aku pun ikot mood ye . plus, if sapa2 suh aku mengemas, mmg aku xkan kemas laa . hahaha . aku xsuka org suh aku kemas kecuali aku sendiri yg nak kemas . huhu .




3. Bila aku mula membaca novel


fuh! korang suka baca novel tak?? tau x, aku dh lama meninggalkan zaman-zaman gila novel, kaki novel ni . dh lama beb . dulu time sekolah jer gian gile . siap pinjam kat member-member yang suke beli novel tu, n baca sorok-sorok kat asrama . haha . bila kene rampas, br padan muka! haha . oh . bila tengok adik baca novel, teringat zaman kanak2 dulu . aku memang gian novel . baca boleh la, membeli? memang takkk lah . sebab aku bukan jenis yang akan baca buku tu berkali-kali, so, membazir je kalo aku beli . baik pinjam kat member je . aku mampu utk habis kan 1 buku dlm masa sehari . perghhh~mmg dashat . ahhaha . lately, aku dh mula baca novel . haaaiiih~ ni pun nk habiskan 1 lagi novel . ni suma sebab minggu lepas seminggu tenet kene potong!! tade keje, so carik la novel kat bilik adik . huhuhu~ tolongggggg~!!! addict kembali! *sigh*



4. Bila aku mula melelapkan mata, memang susah utk lepaskan kekasih2 hati


haha . ni pulak jadi habit aku . perghhh~kalo dpt tido, memang asik rasa nak tido jerrrrr~ so jgn laaa bagi aku tido . tapi memang takleh nk buatpa laaa, mata ni degil sgt nak lelap . kalo kat rumah, plus lagi dgn pangilan-panggilan sayup2 dari kekasih2 hati tu ajak aku tido . haha . hoi~jgn ingt aku tido ngn laki lak, korang ni... pikiran kotor ek!! kekasih2 hati aku tu bantal-bantal plus teddy2 bear aku lah yg bergelimpangan kat atas katil aku ni haaa~ huhuhu . aku mampu tido smpai petang . tapi, aku still xleh mengalahkan en.chubby kalo dalam bab tido, sebab beliau lg raja tido . hehehe~*boleh byg klo kitrg kawen nant camana*




huhu~ rasa, tu jer kot yg aku pasan, yg mampu buat aku addict . korang macamane plak??



ok lah . nak smbung baca novel jap . pastu nak tido . babai semua!










p/s : en.chubby arini ade makan-makan BBQ dgn family die . perrghh~langsung lupe kat org yg kat s.a ni . senyap jer . mesti tgh melantak gile2 BBQ tu . huh! atau tertinggal fon lagi . huhu~xpela, mkan la byk2 ye b, bg bulat sikit . walaupon dh makin chubby jer skng ni . huhu~



0 komen anda:

Post a Comment