13 September 2010

:: RaYa . rAyA . RaYa ::





RAYA!!!

hari3 yg paling disukai oleh semua org Islam di dunia nie.termasuklah aku. but. dis raya is not like before~walumcmnepun raya tetap dismbut.

raye dh 3-4 hari dh.duit raya?? jgn dtanye.sbb tahun nie duit raye i ciput.haha! sbbnye i dh beso.ngeh2.

time raye ni lah jmpe sanak saudara.wlupun mls melanda,tetap ku gagahi berjalan raye dgn pkcik, makcik, uwan,adik n daniel
3 umah kami terjah.adeh.sampai kembung rasenye perut nie.tiga3 umah makan ketupat,rendang dan kueh3 raye.smpai dh xleh masok da perot nie dgn mknn.terasa kebaya yg aku pkai tu mcm nk tertetas jerk~erkkk...

sepanjang beraye tu,br ku tahu aku ramai pakcik n makcik yg muda! OMG!! OMG!!
sungguh ku xleh terima kenyataan.mengapakah??
mungkin atok + wan kawen awl sgt kot.
ataw
mungkin dorg yg kawen lambat???

haha!!
oh..mungkin disbbkan moyang aku kawen 2.hihihi~tu pasal byk sgt pakcik makcik aku yg muda3.OMG.yg baby pun ade taw! adoooiiiyaii~gilo!

raye ni sebuk melayan adek spupu yg nakal gile~btw, ive got 1 more nephew~~HANI QALESYA nme die.cumel.tp gmbr Qesya xdek.xsmpt nk mik.huhu~

:: spupu yg nakal . mohd daniel amirull ::



:: nie anak buah 1st aku . hakimi ::

tetibe teringat 1 dialog dgn daniel mase kat kg pasal gigi die yg rongak tuh yg buat aku tergelak

daniel : kak!! kak!!
aku : perrrr??
daniel : nak tau tak.gigi mirul ni MAGIK...
aku : knp pulak? ape yg magiknye?
daniel : gigi mirul haritu terkene pen.patu,die longgar.adik
goyang3kn.pastu......tup! TERCABOTTT! haaa..magik kan kak??
aku : byk laaa ko punye magik! *smbil gelak terbahak3*



adoiiyaiii~~mcm3 kn akal budak3 nie.kdg3 menyakitkan hati.kdg3 lucu.kdg3 rase nk bg penyepak gak bile diorg ckp men lepas jer.hmmm2~tp sgtlh riuh kalo sume adek3 sppu yg kecik3 bergabung! macam nk runtuh umah wan aku tu haaa.

:: ni lak moyang aku yg umo dh 90+ ::

:: adek aku yg sdg bertungkus lumus kemaskn umah wan b4 raya ::

:: sedara terdekat yg dtg beraya pd 1 syawal ::

:: ni mlm raye . men mercun ::

raye thn ni gak aku blaja n tau byk mende yg takpenah aku tau.hek3.. bak kate wan aku :

1. sape yg kuek nangih nnt dio copek kawen.
errrrrrr...........sejauhmane kebenaran nie??? sungguh mengarut
bukan?


2. klo nk lembutkan daging, masukkn bbrp helai daun nangka.
ermmm. bia btul~ni pun bikin ku pening pk~mcmne daun nangka tu
leh lembutkan daging? ape significant die?? haiiih~~*wan suh
petik daun tu,aku melilau carik.tak jumpe ataw xkenal? haha!!*

3. dlm adat perpatih n9 ade 1 adat yg dinamekan 'adat menyambut'.
erkkkkk~apekah tu???
upenye..adat menyambut kepulangan mereka yg
dh mati. WTH!! weyhhh..gilo pe?? klo dh mati tu, mati jerr lah
kn.takperlu nk pggil3 blek.huh3.sungguh seram! wan kate adat tu
takleh dibuang~OMG! gile3.siap de buapak bagai.hmmmmm~~


4. jgn mik hak org, nnt kne pelesit. oh. pelesit???



cite pasal pelesit ni timbul bile, tetibe atuk dtg kt ktrg n tunjuk lebam yg sgt besar + biru3 ungu yg de kat peha die.
OMG!! wuts dat?????

atuk kate, ni mst sbb aritu atuk de tegur seseorg tu.mungkin cara atuk tegur die menyakitkn ht die.then die anto pelesit kat atuk. cinabeng tul sp yg wat tu! atuk den da laaa dh tua, pehal lak anto3 mende3 tu tuk isap drh atuk aku g.ilek3 suda.atuk gurau jerrr pun.hadeiihh~sedih tgk kaki atuk. dhla bengkak dek jatuh motor then tmbh lak kne gigit ngn pelesit. sian atuk. aku sllu gak kne gigit dlu ms kat ostel. tu pkcik kate pelesit yg tersesat n bukan belaan. hmmm~tp sian sgt tgk atuk..letih xbermaya jer die.

:: wan + atuk ku syg . syg dorg ketat3 ::

btw, nmpk sgtlaaaa org3 kg nie masih lg mundur + kolot. adat3 + mende3 jin3 ni masih diguna pkai. smpai kdg3 tu sume mengundang kesusahan org lain. hmmmm~

papepun..raye tahun ni not bad gak lah.
ok saje.


ok lah.mau beradu.bye!

0 komen anda:

Post a Comment