02 May 2011

MAY is coming !











Assalamualaikum . hye semua !


sorry coz menyepi *haiiz, mcmla ade org nk bace blog aku ni* haha . tapi tak kesah, nak update gak . huhu~ oh ye . sebenarnya aku br je balek dr pahang . huhu . wahhh! jauh tu merantau . mengubat hati yang lara . cheeeewaaah! banyak laaa ko fik ! hehe . takdela . actually, sabtu aritu menghadirkan diri ke majlis pertunangan kawan kami .



cuti 3 hari dimanfaatkan sebaik-baiknya . ke pahang lepas kelas ari jumaat lepas . perrrghh~ jauh sungguh ku rasakan perjalanan . wuttt a tiring day ! but, i really enjoyed . sampai rumah nana betul-betul time maghrib . letih sungguh . lepas je mandi dan makan, terus tak sedarkan diri . tido .



esoknya, gerak ke rumah hani . si comel punya engagement ceremony . wahhhhh! jauh sungguh rumah beliau . diatas bukit lagi . dikawasan ladang kelapa sawit . sampai tersesat-sesat kami . tapi, pergggh! sungguh seronok . aman dan damai . sesampai jer kat rumah hani, da ramai gile org dtg . dah macam kenduri kawen da ghupenyeeee~ haha .


awwww~ ditambah lagi ke"sweet"an cik adik . aku tengok, beliau sungguh gembira . senyuman tak lekang dibibir . walaupun resah dan gelisah menanti keluarga pihak lelaki yang tak sampai-sampai . haha . mereka sampai around kul 2 ptg . perghhh~panas bontot tunggu, sampai rasa cam nak landing atas katil bilik hani tu . haha . oh, dari jauh ku lihat, en.erol [bakal tunang hani] kelam kabut jer . haha . mungkin takut, gementar . hehe . mungkinkah itu perasaan mereka masa tu?? en.erol tiba dgn family dan kawan-kawan dia termasuklah, en.chubby aku . perghhh~sombong betul en.chubby masa kenduri tu . huh .


lepas selesai cincin merisik dan cincin tunang disarung, selesai sudah majlis . aku pun tertidur keletihan *macam aku plak yg bertunang letih mengalahkan org yg bertunang!* haha . sebelum lelap-lelapkan mata, tibe-tibe terfikir . kawan baik en.chubby ni da tunang . bila pulak giliran kami? huhu . macam-macam bermain difikiran . banyak menda yang aku fikirkan . mostly tentang masa depan . tiba-tiba terfikir, en.chubby ade tak terfikir mcm yang aku fikir . memikirkan soal jodoh kami . yelah, kita cuma merancang tapi Allah yang menentukan . tapi kite jugak boleh berusaha, berdoa supaya dipanjangkan jodoh . huhu .


hani + erol




tengok kawan-kawan bertunang, kawen, pregnant . buat aku pun excited jugak nak tempuh kehidupan baru macam dorang suma . hmmm~cuma, masa belum smpai . kadang, terfikir jugak. buahati pengarang jantung aku tu, sudi ke nak kawen dgn aku? yelah, aku ni tak sebaik mana, tak sesempurna mana . walhal, selalu je buat beliau marah . dan lately pun, relationship kitrg seperti ade yang dengki . harap-harap, hubungan kami ni, cepat2 ok semula . yelah, sedih bila tgk hubungan yang b4 ni baik, dan ok jadi rengang . haaaiiihh~ sedih . cuma, aku harap, satu hari nanti, Allah tunjukkan kebenaran atas semua kedengkian manusia . yelah, manusia ni rambut je sama itam, tapi hati lain-lain . kekadang, kite pn takleh nak hidu kebusukan hati orang lain, melainkan Allah tunjuk kat kita . tak mengapa, senyum . insyaAllah hati kan tenang .




huh~ tak baik sungguh rasa mcmtu . tapi, apa boleh buat, kadang-kadang instinct tu ada betulnya jugak kan . Allah tu Maha Adil, DIA tahu sapa yang jujur dan sapa yang tak . DIA jugak tahu sapa yang dianiaya dan menganiaya . biar Allah je yang judge :)




oh btw smlm dpt msg dari mak kata atuk masuk ospital semalam . sedih sebab tak dapat tgk atuk . hope atuk ok . korang suma, doakan lah atuk saya sembuh ea (T______T)




and.... lastly, meet our new family members !
blacky a.k.a TUAH *nama adik bagi, klasik btul*
si kecit yg hitam legam . takde putih langsong! haha.





ok lah , letih dah ni . rasa mengantuk lak . mahu mandi dan tgk tv3 . ekeke .



bye !









p/s : sayang.. hope our relationship will be ok soon . i miss you damn much . miss ur smile, miss ur voice, and miss u so so much . i won't MISS u if i don't LOVE you . but, i really-really love u with all my heart dats y i miss u . cepat-cepat lah ok semula b.









0 komen anda:

Post a Comment