11 May 2011

antara CINTA dan CITA-CITA







Assalamualaikum kawan-kawan semua .




Alhamdulillah, sbb arini aku dapat hidayah utk update blog . haha . dah lama tak update . almaklumlah, ke'busy'an lately *busy lahhhh sgttt* . huhu . okeh, apa kene mengena tajuk entri aku rini ek??? eheeee~ meh-meh aku cerita .




Actually, idea tajuk entri ni tiba-tiba je muncul . muncul di atas beberapa faktor . dicampur plak dgn al-kisah semalam . hehe . kemarin, aku... ponteng kelas *pengakuan ikhlas* . haha . teman nana balek umah sebab beliau tiba-tiba demam . dan tak tahu kenapa, aku tetibe menjadi rajin . kemas rumah, pastu siap masak lauk skali . haha . masak lemak cili padi ayam . perrrghhh~ teringin sebenarnya . nak tunggu mak blk, mmg lambt lagi lah kan . so, masak jer la sendiri .




petang-petang, tengah lepak-lepak ngan nana borak-borak sambil hanger baju-baju kurung, tibe-tibe terdengar satu suara, oh.. tu suara mak . jerit dari bawah ke atas tanya sesuatu . dan berlakulah dialog mcm kat bwh ni .





"oiii . masak apeeeeee arini??"

"masak apa? tengok laaaa sendiri kat dapo tuuu . owg da siap masak da "

*dengar org bukak periuk*

"wahhh . ini da boleh dapat menantu ni.. "

*terkejot jap...plus, blur*

"hah?? pe dia??? [sambil gelak-gelak] . nak menantu?? bolehhhh jerrr . tade hal . calon da de ni"

"pegilaaa keje cari duit, boleh kawen"

"alaaa, ingt mak nak ckp, "mak bagi duit, boleh la kawen" . hahaha "






adoooiyaii . mak ni kenapa pulak dah . da tak sabar nak menantu ke pun?? atau mak dah terasa yang anak mak ni da tua, kawan-kawan anak die yg sebaya satu lot ni suma da kawen, tp anak die je belum?? haha . adehh2 . atau...... mak da tak sabar nak cucu?? kwang kwang kwang . aku terkejut dan hanya mampu tergelak . sampai sakit perut gelak dgn nana bila dgr statement mak tu . hadoiiiiiyaii .




mak . sabo ek . anak mak ni, blaja pun blum habis lagi haaa . sampai masanya, anak mak ni kawen laaa . tunggu masa jer . plus tunggu kerja dan ada duit . barulah boleh nak kawen . atau, mak nak sponser???? *mmg tak lahhhh kan* huhuhu





haaa . ini lah dikatakan antara CINTA dan CITA-CITA . dalam mengejar cita-cita yang panjang ni, perlu jugak diselitkan cinta . huh?? yeke?? errrr~ ini juz pendapat aku jer, sapa yang rasa xleh terima, just baca and senyap ! hahaha . ok sambung . macam org tua-tua penah cakap la, "sambil menyelam minum air" . tul tak?? haaaa . itu laaa yang tengah aku praktikkan . sambil mengejar cita-cita, aku juga mencari cinta . perghhh! ayat cam hape je . haha . sebab bagi aku, bila aku bahagia, the whole day aku akan jd a good day . dan bila nak belajar pun, hati rasa aman damai je, dan boleh focus ! haha .



tapi, dlm bercinta ni, mmg penuh cabaran dan dugaannya . hanya bergantung pada individu tu sendiri samaada, sabar atau tidak, dan jugak bergantung macamana mereka mencorakkan perhubungan tu . lain org lain caranya . tapi, bg aku, dengan kehadiran insan yang kita sayang tu, akan membangkitkan lagi semangat utk belajar dan sbgnya . kira macam "pencetus" semangat la . kalo mood down jer, boleh jd up blek . ehehehe~ tu pendapat aku lah, sebab itu apa yang aku rasa bila ada en.chubby . hehe . korang camane lak??





oh . mungkin hasil dari pemerhatian aku la kan, bila tgk kawan-kawan yg kawen awal ni, life diorg jadi lebih baik dan semakin baik . pelajaran pun makin bagus . hidup semakin matang . korang rasa?? huhu . kalaula betul pemerhatian aku ni, nak jer aku ajak en.chubby kawen cepat-cepat . haha . *gatal plak* . boleh laaa aku dapat 4 flat everysem . bleh dpt deanlist macam nana everysem . ahahaha ! lol~ sudahhhh2 . aku ni bab-bab berangan memang no 1 . ekeke~ apa-apa pun, aku kne hbiskan praktikal ni dulu . then, baru fikir next step . hehe .





ok lah . nak g mandi, makan pastu nak tido . ngantuk bangatttt seyhh!




bye-bye semua!







p/s : mak da tanya-tanya tu b, bila lagi kite?? hehe . eh, xpe-xpe, ilek2 sudaaa la kan cyg? kite kan nak carik duit dulu . huhu~ tunggu jap jeee ek cyg, tunggu syg bis blaja . pastu da leh keje.. :)





0 komen anda:

Post a Comment