17 December 2010

:: terLANJUR ?? ::

TERLANJUR ??

aku ase, ni isu yg hangat buat masa skng ni . TERLANJUR ape??
terlanjur kat sini yg aku maksud kn ialah melakukan hubungan seks secara haram atau kata lain BERZINA . ni isu yg mana2 jer org akn cite . bagi aku, perkataan terlanjur nie, kite takleh nk menyalahkan sebelah pihak je . ia xkan jd klo slh seorg menolak . klo terlanjur tu mknenye, dua2 merelakan . if tak, ia leh jd merogol, dirogol dan seumpamanya .

masa buat mmg tak ingat ape dh, ingat sedap jer kot kn . tp bila da lepas3, tanak pulak salahkan diri sndiri, hnye nk menyalahkan sebelah pihak jer . sbb tu Allah dah menghalang mendekati "ZINA" tu . tp knp still nk dekat jugak?? tu sume sbb nafsu . bila nafsu da menguasai segalanye, suma kite dh tak ingat dh .

dlu aku penah mengutarakan persoalan kat kwn2 laki aku .
"ko akan terima tak sorg perempuan tu klo die dh terlanjur sebelum ni?"
"pe ko akan buat klo tibe2 dh nk kawen br ko tau yg sbnrnye bakal wife ko tu dh tade dara?"

jawapan simple dr mereka :
ada yg kate, takkan terima dah
ada yg kata, past is past . n i will except her yg sekarang, cuma yg penting, die da insaf dgn erti kata lain, bertaubat .
ada jugak yg kate, klo dlu die pun penah terlanjur, so, die tak kisah utk terima gurl yg pernah terlanjur but if die xpernah terlanjur, die akan berfikir byk kali utk terima gurl yg pernah terlanjur .

actually, mcm2 pendapat utk persoalan2 yg macam nie . len org, len pendapat . sbg sorg pompuan, sukar utk kite tau laki2 tu dah takde "teruna" or ada . mmg kite takkan tau kott . bg aku, past is past . and aku tak kisah utk terima, yg penting die dh bertaubat . sbb hal tu hal die dgn ALLAH . ALLAH jer yg layak utk menilai hamba-Nya . kite hanye boleh mmberikan pendapat . huhu .

ade owg yg die pernah terlanjur, tp die menyalahkan bf die utk perkara tu . bg aku, die xsepatutnye menyalahkan sesape sbb klo die sndiri xmembenarkan dan die menjaga sebaik2nya, perkara mcm ni takkan terjadi . ko sbg sorg pompuan, u shud know ape yg perlu dijaga dan sbgnya . klo ko sndiri xjg diri sndiri, nk menyalahkan org lain plak, aku rasa itu tak patut . sbnrnye, gurl la yg sllunya menjadi penyebab atas perkara "terlanjur" atas byk sbb n musabab tersendiri . yg utama ialah, pakaian . pakaian tu sndiri menjadi penarik pandangan mana2 lelaki . tgk jer lah trend2 skng kn . laki mana yg tak suka tgk? laki mana yg tahan? laki mana yg tak kn tgk? rata2 aku tnye laki, suma kata SUKA . so, aku rasa, mende ni bukan slh st pihak jer . dua2 bersalah!

"jauhi ZINA, hidupmu akan bahagia"


0 komen anda:

Post a Comment