22 January 2011

:: impian ::




mesti korg tertanye2 kn ape kaitan tajuk post aku kli ni . hehe~ IMPIAN .
sume org for sure 100% ade impian maseng2 kn? dr kecik lg dh didik utk mencapai impian masing2 . impian apa?? mcm2 . impian nk blaja tinggi2 . impian nk g sumwhere . impian nk jd doc ke . haaaa~ mcm2 kn? ade tak sapa2 yg kat dunia ni takde impian?? *sila angkat tgn*

hehe . ok lah . aku nk story pasal impian aku . moga2 ia jd kenyataan . haha!
dlu masa kecik2 impian aku nk jd cekgu . pergghhh! cekgu ek?? ape taknye, adek2 aku la sntiasa jd mangsa kne dgr pe aku ajar, kne buat homework yg aku bg . hebat tak?? haha!
tp . bila telah melangkah ke alam University, br ku sedar yg aku takde mnat lgsung kearah pendidikan or mendidik . tp aku lebih suka kearah merawat . wow! apekah?? ye! aku sedang mengimpikan job sbg seorg DOKTER . doc apa?? masih belum dikenalpasti .

but!

adekah aku mampu utk melakukannya?? hmmm~ just wait n see . dr kerjaya lab tech, kepada bidang kedoktoran . it seems like hard, but its fun!

then . impian nk keje kat ospital . why???? sbb kn da impi nk jd doc, so, doc kje kat ospital lah!!! tu pun perlu ke aku nk trgkan???!! haha~ lepas abes blaja ni nk kerja dlu . then, if ada rezeki br nk smbung blaja lg . dats my planning .

after dat . ofcoz la kawen kn . sapa jer yg tamao kawen? hhuhu~ terasa teruja tgk kwn2 makin ramai yg dh kearah menjalani bahtera hidup baru . nnt kalau aku kawen, mcm2 yg aku impikan . hehehe . dr sekecil2 mende hinggalah sebesar2 mende . cth?

klo bunge telur tu, aku taknak laaa telur yg warna cokelat tu ke, tanak telur masin n taknk jgak telur ayam biasa tu . tp aku nk............... TELUR BURUNG PUYUH!! perggghhh! demand tak? hahaha! rasa ade x org buat bunga telur die gune telur burung puyuh?? hehe~ mesti comel jer kan . letak 1 bunga telur ade 3 biji . perghhh~planning sudaaaa~ ekekeke~



pastu, sourvenir lak, aku nk bg either potpuri, atau mug kecik ciap letak gmbr kitrg . hahaha!! takpun, cokelat homemade tp ade letak nama pengantin . hehe~
warna theme wedding tu nnt haruslah bertemakan kaler "turqouise black" . dan tempat harus lah dkt dewan / kat hotel (if mampu) . bukan tanak buat kat umah, but, kecian tgkkk mak2 penat nnt kemas2 lg, pastu kelam kabut lg . so, better buat kat dewan, umah tak semak, mak ayah pun tak kalut nnt .



planning itu harus! yg menentukannya adalah TUHAN dan masa . hehe~ dgn siapa mau kawen?? mestilah dgn buahati sendiri . takkan dgn org tepi jln kotttttt!

pastu kan . hajat dihati, impian nk g honeymoon kat PARIS~ wow! knp paris??? ermmmm~ sbb paris kn kota romantik . ekekeke~ bleh laaa mengajar suami aku nnt jd seorg yg romantikaaaa~ awwww! i likeeee!!

byk lg sbrnye impian aku yg masih blom tercapai dan aku harus berusaha utk capai~! hehe



0 komen anda:

Post a Comment