04 April 2010

:: dunia ~~> alam barzakh ::


mungkin entry ku kali nie berlainan.hmm~~tetibe arini touching laks.

about.........KEMATIAN + KEHIDUPAN YG HAKIKI



tetibe aku terfikir n berfikir...

1. adekah aku dh bersedia utk aku mengakhiri syurga dunia nie,dan pulang selamanya ke st alam yg hakiki? st khidupan yg takkan berakhir.
2. Adekah aku dh bersedia nk tinggalkn semua insan3 tersyg aku di sini??
3. Apekah amalan yg aku nk bwk ke sane utk menghadap ilahi?? adekah cukup amalan3 aku slm nie?? [rasenye,wat dosa lg byk dr wat
pahala]
4. Adekah aku mampu utk menerima siksaan diatas sume dosa3 yg aku dh pernah buat kat dunia nie? adekah ALLAH akan mengampunkan segala dosa3 besar + kecilku??

Ya Allah~bermacam3 questions yg bermain difikiranku.aku masih xbersedia nk tinggalkan dunia nie.sbb aku tau,terlalu byk dosa dr pahala.aku sbg manusia,sering terleka dgn permainan dunia.rupanye,bukan mudah utk kite ttpkn ht,n bukan mudah kite nk kwl nafsu kite nie.dats y,think b4 u do sumthing,coz when u fail to think,u will go into it.hmm~~

td....spt biasenye,aku surf3 lagu kat utube.terbukak ht nk dgr nashid.nthlaa..tetibe jiwa ku merasakan kekosongan yg amat sgt.terdgr lagu "menanti di alam barzakh" by fareast.hmm~~sayu tul hati,tekenang dosa3 lalu.


Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,

Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan
Tetapi Ia Sebenar Kejadian

Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan
Kini Aku Merasakan
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata

hmm..bila dh dipanggil nnt,dunia ditinggalkan,sanak saudara ditinggalkan,harta ditinggalkan.yg dibawa cume amalan.sorang3 menjawab persoalan2 dr 2 malaikat.if fails to ans,u got ur punishment.hmm~~takutnye.....kat dunia nie pun dh smmgnye aku seorg yg penakut utk sorg3,inikan pula lepas mati,sorg3.mnghadap TUHAN sorg3,dihitung amalan sorg3,kne hukum sorg3.takutnye...aku takut sorg3..

Ya ALLAH,aku tak layak utk syurgamu namun aku tak sggup msk ke nerakaMU....

Ya ALLAH,bisakah diri ini KAU ampuni walaupun telah byk dosa yg aku lakukan,melupakan MU,melakukan laranganMU,meninggalkan suruhanMU..

Ya ALLAH,tempatkanlah KU bersama3 mereka yg beriman..

Ya ALLAH,aku tak kuat utk menempuh semua dugaan yg KAU berikan kpd KU,nmun,ku pohon agar ku diberikan kekuatan..


0 komen anda:

Post a Comment