28 November 2009

:: Life + Relationship ::



~*~ Life ~*~

hmm. (Life = kehidupan)
dlm hidup nie, terlalu banyak dugaan yg Allah beri kpd hamba2nya. walaupun besar mane dugaan yg diberi, Dia tahu hambanya boley berdepan dgn dugaan tuh. Semua org yg idup kat dunia nie, tade sorg pun yg terkecuali dr dpt dugaan n cabaran dlm hidup die..

Bagi aku, cabaran dan dugaan dlm hidup nie byk mengajar aku erti kehidupan. dan semua tuh menjadikan diriku lebih matang dan kuat. walaupun, dugaan datang bertimpa2, aku tetap mengharunginya dgn kesabaran. (walaupun kdg2 terase cam fedup). kdg2 letih jugak nk mengharungi semua nie, tp aku terpaksa juga.

~*~Relationship~*~
hmm..sebuah perhubungan~~
setiap org dikurniakan kelebihan dan kekurangan diri masing2. kite sume saling memerlukan. tipulah kalo de org ckp die xperlukan sape2 utk idup. bagi aku, satu perhubungan tu penting cuma perlu pandai, dan tidak melampaui batasan. hmm. aku jugak cam sume remaja2 yg ade kat dunia nie. semua didunia ni berhak disayangi dan menyayangi.

dalam perhubungan ada pahit dan manisnya. ada yg bergaduh pd permulaannya tp bahagia di akhirnya, xkurang jugak yg bahagia di awalnya, tp kesedihan pengakhirannya. dalam st hubungan tu, kne ade "honest + trust" each other, brlah semuanya akan berjalan dgn baik.

walaupun perhubungan aku pd awal nye gembira dan bahagia, tp ku berharap ianya akan smpai keakhirnya. kini, dipertengahan, pelbagai konflik + dugaan yg menimpa. tp, aku tetap mempertahankannya. bg aku, tiada msalah yg xleyh diselesaikan cuma perlukan KEJUJURAN didalam diri masing2. walau ape yg terjadi ketika ni, aku tetap mengharapkan sesuatu dr si dia yg aku syg. berikan ku satu jawapan yg pasti. aku masih mengharap~~ (^^)


0 komen anda:

Post a Comment